گروه اجتماعی: کلاس‌های درس به‌دلیل سرماخوردگی تعطیل نمی‌شود و تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس بر عهده کمیته کشوری آنفلوانزای نوع A است.

در حالی که وزارت بهداشت از تعطیلی کلاس‌هایی که 15درصد دانش‌آموزان آن به سرما‌خوردگی معمولی دچار می‌شوند خبر داده، مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش به همشهری گفت: هیچ کلاس درسی به‌دلیل سرماخوردگی تعطیل نمی‌شود و وزارت بهداشت اشتباه کرده‌است.

حسن ضیاء‌الدینی، در واکنش به خبر تعطیلی چند کلاس درس به‌دلیل ابتلای دانش‌آموزان به آنفلوانزای نوع A گفت: بنا نداریم کلاس‌های درس را تعطیل کنیم.وی تصریح کرد: درصورت ابتلای 15 درصد از دانش‌آموزان یک مدرسه به آنفلوانزای فصلی یا نوع‌A آن مدرسه تعطیل می‌شود که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش اظهار کرد: در دستورالعمل اولیه‌ پیشگیری از آنفلوانزای نوع A در مدارس، واژه سرماخوردگی به کار رفته بود که اصلاح و آنفلوانزای فصلی یا نوع A جایگزین شد. ظاهرا سایت رسمی وزارت بهداشت این تغییر را در آیین‌نامه لحاظ نکرده‌است.

وی اعلام کرد: با شروع فصل زمستان، میزان سرماخوردگی افراد جامعه بالا می‌رود و نمی‌توان به‌دلیل این موضوع کل مدارس را تعطیل کرد.

خسارت تعطیلی مدارس

در همین زمینه محمد سروش عضو کمیته کشوری آنفلوانزای نوع A در مورد تعطیل شدن مدارس گفت: ‌تعطیلی مدارس فرم اجتماعی را بر هم می‌زند؛ حتی یک روز تعطیلی در تهران هم 3 میلیارد تومان خسارت به‌دنبال دارد.

وی در گفت‌وگو با ایلنا افزود:‌ چنانچه تعطیلی مدارس در کشور مطرح شود لطمه زیادی به جامعه وارد می‌شود؛ به‌طوری که اگر یک روز تعطیل شود باعث ترک 16 درصدی والدین شاغل از کار می‌شود.

سروش گفت: اگر معلمی به این ویروس مبتلا شود باید معلم دیگری جایگزین آن شود و تعطیلی کلاس معنی ندارد.وی افزود: باید به مردم اطمینان داد که 98 درصد مبتلایان درمان می‌شوند و رعایت اصول بهداشتی و جداسازی، خطر ابتلا را کاهش می‌دهد و جای نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 93219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز